W naszej szkole prowadzimy również dogoterapię, czyli terapię z psem. Jest to metoda wspomagająca proces rehabilitacji, terapii i rozwoju dziecka, w której bierze udział odpowiednio wyszkolony pies prowadzony przez dogoterapeutę. Pies, który jest obecny na zajęciach dogoterapeutycznych z naszymi dziećmi ma na imię Nala i jest suczką rasy Nova Scotia Duck Tolling Retriever. Obecność psa w pobliżu dziecka stymuluje jego rozwój, eliminuje zachowania opozycyjne i sprawia, że dzieci chętniej się uczą. Nala pomaga również dzieciom nabywać umiejętności społeczne i uwrażliwia je na świat zewnętrzny – ludzi i zwierzęta. Jako towarzysz w zabawie i nauce, zachęca je do podejmowania wysiłku i wytrwałego dążenia do realizacji zadań.
..
Celem zajęć dogoterapeutycznych jest:
- socjalizacja, rozwijanie kompetencji społecznych;
- uwrażliwianie na potrzeby innych;
- redukowanie napięć emocjonalnych;
- stwarzanie możliwości odnoszenia sukcesu;
- nauka współpracy i empatii;
- stymulacja funkcji poznawczych;
- usprawnianie funkcji motorycznych;
- zdobywanie wiedzy z zakresu anatomii, opieki i pielęgnacji psa;
- poznanie podstaw komunikacji z psem;
- nauka reagowania na sygnały wysyłane przez psa;
- nauka relaksacji w obecności psa.