Jak skutecznie zaprezentować siebie? – to temat naszych kolejnych zajęć w ramach projektu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Na dzisiejszych zajęciach uczniowie klasy VIIIa uczyli się jak skutecznie zaprezentować siebie. Dowiedzieli się m.in.: czym jest autoprezentacja, w jakich sytuacjach ją stosujemy, jakie czynniki wpływają na powodzenie podczas wystąpienia przed innymi i jakie narzędzia pomagają w walce z tremą.
Ósmoklasiści poznali trzy zasady skutecznej komunikacji i autoprezentacji. Pierwszą z zasad jest usunięcie przeszkód, czyli sprawienie aby przekaz był możliwie jak najwyraźniejszy.
Zasada druga dzieli się na dwa podpunkty: wiem CO chcę powiedzieć – przygotowując prezentację należy zwrócić uwagę na odpowiedni dobór treści wystąpienia. Ważne też, aby prezentacje były zwięzłe i interesujące. Wiem JAK mam powiedzieć to, co chcę – kluczowym celem autoprezentacji jest komunikowanie się z otoczeniem w sposób zrozumiały dla odbiorców. Ważne, aby przed wystąpieniem zastanowić się do kogo w prezentacji będziemy się zwracać i jakiego w związku z tym użyć języka, jakich form przekazu itp.
Trzecia zasada skutecznej autoprezentacji: komunikacja to NIE TYLKO słowa – podkreślenie wagi komunikacji niewerbalnej, języka gestów, mimiki, postawy ciała. Słowa nie poparte gestami, mimiką, czy postawą ciała często tracą na znaczeniu.
Dzisiejsze zajęcia z pewnością zaowocują podczas przyszłych autoprezentacji uczniów.